Welkom! Al sinds 1935 een vertrouwd adres! Onze winkel is vandaag open tot 17:30 uur! meer informatie
  • Gratis verzending vanaf 50 euro
  • Levering 1 tot 3 werkdagen
  • Niet goed, geld terug

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte! klik hier!

Algemene voorwaarden Kinderspeciaalzaak.nl

Algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aankoop die u als klant bij ons, kinderspeciaalzaak.nl doet en waarop wij deze voorwaarden van toepassing hebben verklaard.
Indien zich een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld zijn dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.

Garantie
Indien de zichttermijn van 8 werkdagen verlopen is en de koop een feit is dan kan het voorkomen dat een artikel na verloop van tijd toch gebreken gaat vertonen. Hierbij kan sprake zijn van extreme slijtage, er is iets stuk gegaan of het artikel blijft niet mooi nadat het gewassen is.
Kleding en overig textiel zoals beddengoed dat u bij ons heeft gekocht heeft een garantietermijn van één maand na aankoop van het artikel. Deze garantie is alleen van kracht bij een normale frequentie van wassen (en dragen als het om kleding gaat) en wanneer u zich aan het wasvoorschrift van het artikel hebt gehouden. Kinderwagens, kinderstoelen (m.u.v. Tripp Trapp = 7 jaar garantie op fabricagefouten) en speelgoed hebben een garantietermijn van 1 jaar na aankoop van het artikel.
Iedere vorm van garantie komt te vervallen wanneer er een gebrek is ontstaan als gevolg van onkundig of onjuist gebruik van het artikel en u zelf hebt geprobeerd dit gebrek te repareren of te verhelpen.
Indien u een klacht hebt over een bij ons gekocht artikel, brengt u ons dan hiervan op de hoogte. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar klantenservice@kinderspeciaalzaak.nl. U dient de aankoopbon (of een kopie) mee te sturen en in uw e-mail een duidelijke omschrijving van de klacht te formuleren. Indien mogelijk vragen wij u ook een foto te maken van het desbetreffende artikel en deze ook bij te voegen. Ook kunt u met het artikel en het aankoopbewijs naar de winkel komen op werkdagen. Indien wij vaststellen dat een klacht ongegrond is dan zijn de gemaakte kosten hiervan geheel voor uw rekening Let op wij vragen altijd naar een aankoopbewijs!
Na verloop van de garantietermijn zijn alle kosten van herstel of vervanging voor uw rekening.

Aansprakelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook die is ontstaan doordat wij zijn uitgegaan van door u verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

Prijzen
De bij artikelen vermelde prijzen zijn in euro’s, inclusief BTW. De verzendkosten zijn hierbij niet inbegrepen. Voordat u uw bestelling afrekent wordt de totaalprijs inclusief verzendkosten getoond.
Bij een bestelling boven de € 50,- betaalt u geen verzend- & administratiekosten. Doet u een bestelling beneden de € 50,- dan betaalt u € 5,- voor verzend- & administratiekosten.
Voor verzendingen naar het buitenland zijn de verzendkosten afhankelijk van de tarieven van het betreffende land.
Indien u ervoor kiest om de bestelling af te halen in onze winkel dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.
Wij houden ons niet verantwoordelijk voor druk-, zet-, of tikfouten, waardoor onopzettelijk de verkeerde verkoopprijs is vermeld. Wij behouden ons het recht voor een correctie door te voeren met daarin de vermelding van de werkelijke prijs.

Bestellingen
Indien u een bestelling hebt geplaatst dan ontvangt u altijd een bevestiging van uw bestelling per e-mail. Hierin wordt het totaalbedrag van uw bestelling inclusief verzendkosten genoemd.
Indien u uw bestelling met iDeal betaalt dan zal uw bestelling binnen 1 tot 3 dagen bij u worden afgeleverd. Indien u betaald via een overschrijving van uw giro- of bankrekening dan wordt de bestelling maximaal 6 werkdagen voor u gereserveerd. Indien wij binnen 6 werkdagen geen betaling hebben ontvangen dan beschouwen wij de bestelling als niet gedaan.
Bestellingen die in het weekend worden geplaatst en met iDeal betaald zijn worden op maandag verstuurd.

We doen er alles aan om onze webshop zo actueel mogelijk te houden. Mocht het echter voorkomen dat bestelde artikelen niet meer leverbaar zijn dan wordt er zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen voor een verdere afhandeling.

 

Betalingen
De betaling dient voor ontvangst van de goederen plaats te vinden via internet bankieren, overschrijven d.m.v. Giro- of bankrekening. Een bestelling kan online betaald worden via iDEAL of offline door middel van een overschrijving via uw giro- of bankrekening. (Een betaling via overschrijving dient binnen 6 werkdagen bij ons ontvangen te zijn.)

Levering
U ontvangt uw bestelling 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van uw betaling. Aan deze leveringstermijn zijn geen rechten verleend bij eventuele vertragingen. Uw bestelling wordt verzonden via PostNL.
U kunt uw bestelling ook afhalen in onze winkel, Kinderspeciaalzaak de Kleine, tijdens openingstijden.

Ten tijde van actie periodes is het mogelijk dat de leveringstermijn oploopt i.v.m. de verwachte drukte. Indien u een bestelling naar het buitenland zendt dan geldt daarvoor een langere leveringstermijn, afhankelijk van het desbetreffende land. Een overzicht van deze leveringstermijnen kunt u vinden via de site van PostNL of u kunt ons een e-mail sturen met de vraag wat de verwachte leveringstermijn is.
De door ons aangeboden artikelen worden duidelijk en zo waarheidsgetrouw afgebeeld en zo volledig mogelijk beschreven. Kleurafwijkingen kunnen niet worden uitgesloten.
Alle artikelen die u hebt besteld worden door ons vóór verzending nauwkeurig gecontroleerd op gebreken.

Ruilen en retourneren
U krijgt de bestelde artikelen 8 werkdagen op zicht. Binnen deze zichttermijn kunt u de artikelen ruilen of retourneren. Na deze termijn van 8 werkdagen is de koop een feit.
Artikelen kunnen binnen 8 werkdagen worden geruild of geretourneerd indien u voldoet aan de hieronder genoemde voorwaarden:
* Een ruiling of retour dient binnen 8 werkdagen na ontvangst te worden aangemeld. Dit kan door een e-mail te sturen naar klantenservice@kinderspeciaalzaak.nl met als onderwerp retour/ruilen.
Hierin geeft u aan welk artikel u wenst te retourneren en/of voor welk artikel u een ander artikel wenst te ontvangen. Vermeld ook duidelijk uw rekening nummer en het bestelbonnummer.
De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening.

Voor alle retourzendingen geldt;
* De artikelen dienen in originele staat te verkeren en niet gedragen en/of gewassen of beschadigd te zijn.
* De artikelen dienen voorzien te zijn van de originele aangehechte artikelkaartjes.
* Artikelen die retour worden gezonden dienen binnen 8 werkdagen na ontvangst op het afleveradres bij ons terug te zijn ontvangen.
* De zending dient voldoende gefrankeerd te zijn.
* Voor een snelle afhandeling vragen we de aankoopbon (of een kopie) bij te voegen.

Indien een retour niet voldoet aan alle bovengenoemde voorwaarden dan kunnen wij niet overgaan tot terugbetaling.
Retouren die per post worden verzonden dienen te allen tijde voldoende door u te worden gefrankeerd. Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden niet geaccepteerd en u krijgt geen geld terug. U blijft verantwoordelijk voor de goederen tot het retour bij ons is ontvangen.
Nadat wij een ruiling of retour hebben geaccepteerd dan zullen wij het verschuldigde bedrag binnen 3 werkdagen op uw rekening storten. Indien u bij een ruiling aan ons nog een bedrag verschuldigd bent dan dient dit bedrag binnen 6 werkdagen op onze rekening gestort te zijn. Indien wij binnen 6 werkdagen geen betaling hebben ontvangen dan geven wij de gereserveerde artikelen weer vrij voor de verkoop.
Binnen 8 werkdagen nadat u uw bestelling heeft ontvangen kunt u uw artikelen ook ruilen of retourneren in onze winkel Kinderspeciaalzaak de Kleine. Gezien wij streven naar zo min mogelijk contant geld in onze winkel kunnen wij het aankoopbedrag niet uitbetalen. Het artikel gaat naar de webshop en na controle zal de aankoopsom binnen drie dagen teruggestort worden op uw rekening. Daarom ook bij retourneren in onze winkel altijd een aankoopbon meenemen. De verzendkosten zijn echter wel voor uw rekening.
Ruilen en retourneren tijdens uitverkoop Afgeprijsde artikelen kunnen geruild en geretourneerd worden. U ontvangt voor een geruild artikel een tegoedbon of kortingscode voor in onze webshop. U krijgt geen geld terug bij afgeprijsde artikelen.

 


Klachten
Uiteraard doen wij onze uiterste best om u tevreden te stellen door u een goed product te leveren. Alle artikelen die u hebt besteld worden vóór verzending nauwkeurig door ons gecontroleerd op gebreken.
Bij aankomst van uw bestelling op het afleveradres dienen de geleverde artikelen gecontroleerd te worden op eventuele gebreken. Hebt u een klacht dan dient u binnen 2 werkdagen contact op te nemen met onze winkel op werkdagen tussen 11.00 uur en 17.00 uur of kunt u een mail sturen naar klantenservice@kinderspeciaalzaak.nl met als onderwerp klacht. Waarna wij uw klacht in behandeling nemen en u ons in de gelegenheid stelt de klacht te onderzoeken.
Indien u het artikel bij een klacht retourneert dan zijn de verzendkosten in eerste instantie voor u. Indien wij achten dat u een gegronde klacht hebt dan komen de door u gemaakte verzendkosten voor onze rekening.

Annulering van de bestelling
U kunt uw bestelling binnen 24 uur nadat u de bestelling geplaatst hebt annuleren door een e-mail te sturen naar klantenservice@kinderspeciaalzaak.nl met als onderwerp annulering bestelling, mits de bestelling nog niet verzonden is. U ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer de bestelling is geannuleerd.
Indien uw geannuleerde bestelling al verzonden is door ons dan dient u bij bezorging door de postbode de bestelling te weigeren. De bestelling dient in de ongeopende originele verpakking retour gezonden te worden. De eventuele portokosten voor de retourzending zijn voor u. Binnen 3 werkdagen na ontvangst wordt het verschuldigde bedrag op uw rekening gestort. De verzendkosten zijn echter wel voor uw rekening.

Privacy
Wij gebruiken uw klantgegevens uitsluitend voor het verwerken van uw bestellingen. Wij verstrekken persoonlijke gegevens niet aan derden.
Het e-mail adres dat u op hebt gegeven voor het ontvangen van de nieuwsbrief wordt ook gebruikt om u op de hoogte te houden van andere acties en aanbiedingen van ons.
Wij verwerken ‘internet-traffic’ informatie van onze bezoekers van onze website. Er wordt onder andere naar het surfgedrag op onze website gekeken. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor een betere dienstverlening aan u.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Vragen
Mocht u na het lezen van onze voorwaarden nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met onze winkel Kinderspeciaalzaak de Kleine op nummer 038-3313573. Ook kunt u een e-mail sturen naar webshop@kinderspeciaalzaak.nl

Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze website mag gekopieerd, opgeslagen en/of verspreid worden zonder toestemming van Kinderspeciaalzaak de Kleine te Kampen.